Op de bodem van de oceaan zie je schaduwen van de overzwemmende onderwaterdieren. (Het kostte veel moeite van de ontwerpers om dit te realiseren) Ook worden ook reflecties van de zon, maan, sterren en stadslichten op het wateroppervlak getoond.
Om het licht onderwater op het rif zo te krijgen, is gebruik gemaakt van ongeveer tien lichtpunten. De belangrijkste lichtpunten bestaan uit een hoofdlicht, dit is een helder licht dat de richting bepaalt. Daarnaast heb je het bubbellicht. Hiermee krijg je grillig licht dat op de bodem valt via het water. Dan is er nog het indirecte licht, dat meestal weerkaatst wordt via het zand. Ook heb je een algemeen blauw invullicht. Tevens is er het troebele en mistachtige licht. Al deze soorten licht over elkaar, resulteren in de belichting zoals dat te zien is in de film. Maar voor de belichting van de vissen werden meer dan 100 lichtpunten gebruikt.
In het filmpje in deze link zie je veel verschillende manieren waarin gewerkt is met lichtval:
http://www.youtube.com/watch?v=vbrJnqaz5Rw
donderdag 15 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Senna,
BeantwoordenVerwijderenVolgens mij kun je dit onder de titel (aspect) “Kleur” zetten.
Annemieke