Ik moet Happy Feet nog kijken. Ik heb ´m donderdag van Maaike meegekregen. Ik was ook wel enthousiast over Nemo (na het kijken van de film). Ik was al een beetje bezig met de kijkwijzer. Er zitten ook veel verschillende (camara)standpunten in en de structuur van de beesten en objecten zijn ook levensecht. Ook in Nemo zit er verschillende boodschappen in: "liefde maakt sterk"/"samen ben je sterk"/"je moet niet te snel een oordeel over iemand hebben;hij kan heel anders zijn als je hem leert kennen". Ik denk dus dat wat deze punten betreft de 2 films niet veel van elkaar verschillen.We moeten gewoon even kijken wat we er mee kunnen en wat Guido er dinsdag over zegt. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat we het dansje dat op de DVD van Happy Feet staat kopieeren (alhoewel het wel erg leuk klinkt).
Bij Nemo kunnen we een onderwaterwereld laten maken of een vis (met veel structuur erin/op) met een bepaald karakter laten ontwerpen (uiterlijk en karakter moet bijelkaar passen). Je zou daarnaast een muziekles kunnen geven met een liedje maken m.b.v. flessen gevuld met water en evt nog tekst erbij maken (zingen).
Bij Happy Feet misschien de ideale wereld laten maken (tekenen/schilderen?) en dan dat dansje (een beetje aangepast met eigen ideeën) als les daarnaast. We kunnen ook een muziekles geven met een 'strijdlied' voor een beter milieu (kinderen moeten zelf een lied maken, of we moeten het samen en met hulp van docent doen).Dit is mijn 1e brainwave want ik moet 'm nog kijken natuurlijk.
Groetjes, Annemieke
dinsdag 6 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Leuke ideeën Annemiek! Snel uit je mouw geschud! Vooral dat strijdlied voor een beter milieu is goed bedacht, dat maakt de kinderen namelijk erg betrokken. Ze kunnen kostuums maken waarin ze zich zelf (karakters) verbeelden als vissen of zoiets. Of dansen als vissen.. hoe ziet dat eruit? Dat is meteen een goed beeldend probleem. Maar laat het afhangen van wat er uit het schriftelijk onderzoek en de theorieles naar voren komt.
BeantwoordenVerwijderen