Welkom

Welkom op ons blog! Dit blog is gecreëerd voor het vak Kunstzinnige Oriëntatie, wat wij volgen aan de Pabo op Hogeschool Leiden. De opdracht is als volgt:
Er zijn (animatie)films die geschikt zijn als cultureel-kunstzinnige activiteit voor kinderen in de middenbouw/bovenbouw. Wij gaan a.d.h.v. de film 'Finding Nemo' twee kunstdisciplines (vakken) aan de orde stellen en daarvoor gaan we een lespakket ontwerpen. Het lespakket zal gaan bestaan uit een drietal onderdelen; een theorieles vooraf, een kijkwijzer ter plaatse en een praktijkdeel nadien, rondom de gekozen cultureel-kunstzinnige activiteit.

Sjoukje is verantwoordelijk voor het schriftelijk vooronderzoek, Senna richt zich op het beeldend onderzoek, Annemieke maakt de theorieles en de kijkwijzer, en de praktijkopdrachten komen van Maaike.
Als alles volgens de planning loopt zal het deel van Sjoukje en Senna op 22 oktober 2009 afgerond zijn. Het deel van Annemieke en Maaike staat gepland voor 5 november 2009. Op 12 november 2009 staat de presentatie voor onze klas op de kalender.

dinsdag 6 oktober 2009

Verdeling taken

Eerst even wat aanvullende informatie: dinsdagavond 6 oktober '09 hebben wij tijdens het college van Kunstzinnige Oriëntatie (KO) besloten om toch verder te gaan met 'Finding Nemo'. Verder hebben we de zgn. onderliggende laag van film met onze docent besproken. Van hieruit gaan wij nu verder met ons onderzoek.

Maar ik had nog een vraag aan mijn groepsleden:
Voor mij is even niet helemaal duidelijk hoe de verdeling van de taken nu moet worden. Want ik heb bij mijn aantekeningen 4 punten staan, nl. Shriftelijk onderzoek, Beeldend onderzoek, Kijkwijzer en Opdracht (praktijk) Maar het geheel wordt beoordeeld op de volgende 3 punten: Theorieles, Kijkwijzer en Praktijkles. Dus...mij is het nu niet helemaal duidelijk meer. Doet Maaike de theorie- en de praktijkles? Of hoort de theorie bij het beeldend onderzoek? Dus doe ik dat dan? Dat is wel hoe ze het in het NC-kwadraat-groepje verdeeld hebben...las ik op hun blog :)
Kan iemand wat licht voor mij op deze kwestie schijnen? ;)
Groetjes, Senna

1 opmerking:

  1. Beoordeling gaat over 4 onderdelen: schriftelijk onderzoek, lespakket en samenwerking/presentatie. Zie onderdeel 'toetsing' van de opdracht.

    BeantwoordenVerwijderen